AQUEST BLOC RESTA COM A MEMÒRIA HISTÒRICA D'UN PERÍODE IMPORTANT DE L'INSTITUT LA ROMÀNICA
NOVETATS, PROPOSTES I ACCIONS LA ROMÀNICA GROGA

29 de maig 2013

Els municipis de la Franja es mobilitzen













"L'Ajuntament de Mequinensa acollirà el proper 1 de juny una cimera d'alcaldes de la Franja de Ponent per posar de manifest una posició comuna contra la reforma de la Llei de llengües que el govern d'Aragó va aprovar i que canvia per LAPAO el nom del català que es parla en aquesta zona. Es tractaria de recuperar l'esperit que fa 30 anys va servir per impulsar la Declaració de Mequinensa, on es reivindicava la llengua catalana que es parla en aquest territori. A la cimera s'han convidat 53 alcaldes de les sis comarques de la Franja. (...)"
Més informació a llibertat.cat

24 de maig 2013

David Fernàndez estripa al parlament la sentència contra la immersió















A la sessió d'ahir al Parlament de Catalunya, el diputat de la CUP David Fernàndez va pujar a la tribuna d'oradors i va estripar l'última sentència contra el sistema d'immersió lingüística. 'Ahir la diputada del PP García Cuevas va pujar a l'escó a donar-me la sentència. Amb el plaer i la necessitat de la desobediència, amb la diplomàcia de la rebel·lia i reproduint aquell gest, farem amb la sentència que ens van lliurar ahir el mateix que jo i 40.000 persones vam fer aleshores [en referència als insubmisos al servei militar]. A la paperera de la història, de la ignomínia i de la vergonya.'

Va ser durant el debat d'una altra moció del PP contra la immersió lingüística. El PP, amb el suport de Ciutadans, volia modificar la LEC per excloure'n l'atenció lingüística individualitzada en castellà i imposar l'ensenyament bilingüe a tots aquells alumnes els pares dels quals ho sol·licitessin. CiU, ERC, PSC, ICV-EUiA i la CUP va demostrar una vegada més el suport incondicional a la immersió lingüística i van rebutjar la moció del PP, que també exigia al govern d'acatar les resolucions judicials, a fi que rebessin l'ensenyament en català i en espanyol totes les classes on hi hagués un sol alumne que ho hagués sol·licitat.

Més informació i vídeo a VilaWeb.cat

20 de maig 2013

ATUREM LA LOMQE - DIJOUS CONCENTRACIONS

Comunicat d’Enllaçats per la Llengua. CONCENTRACIONS.
Des d’Enllaçats per la Llengua ens sumem a les convocatòries iniciades per l’STEPV al País Valencià, i les fem extensives a la resta de territoris.
Adjuntem la gràfica de les convocatòries

PROU AGRESSIONS A LA LLENGUA: ATUREM LA LOMQE
La  LOMQE posa en risc el model d’escola en què la nostra llengua és la vehicular. Un model que ha estat avalat internacionalment i acadèmica i que garanteix la cohesió social del país. Wert pretén relegar la llengua pròpia a una mera assignatura optativa i a considerar-la quarta llengua del sistema educatiu per darrere del castellà i de dues llengües estrangeres, a més de suposar una greu invasió competencial que afectarà totes les assignatures. La llei pot suposar un reimplantació del castellà com a llengua vehicular a Catalunya, a les Illes i a les línies en valencià del País Valencià, malgrat que els resultats dels nostres alumnes demostrin que no calgui.
El sistema educatiu necessita estabilitat i sobretot consens, un nou canvi legislatiu ha de ser fruit d'un gran pacte social i polític per l'educació i ha de donar llibertat a les comunitats autònomes per exercir la seva responsabilitat de vetllar i normalitzar la llengua pròpia per triar el seu model lingüístic escolar sempre garantint que es pugui fer la immersió i que la llengua pròpia diferent del castellà pugui ser la llengua vehicular de l'ensenyament i la de la comunicació interna i externa del centre. A més, un estat aconfessional no pot tenir la religió com a matèria obligatòria i avaluable.

ENLLAÇATS PER LA LLENGUA fa una crida a mestres, pares i alumnes, per la insubmissió i a la resistència ciutadana davant aquest intent d’extermini d’una llengua.
ENLLAÇATS PER LA LLENGUA es suma A LES DIVERSES CONVOCATÒRIES i dóna suport a les accions legals que s’emprenguin per tal d’aturar aquesta llei franquista, injusta, classista, adoctrinadora, antipedagòcica i un autèntic cop de l’estat espanyol a la democràcia.
PLANTEM CARA A L’ESPANYOLISME EL 23 DE MAIG
DESOBEÏM LES SEVES LLEIS

Concentracions dijous 23 de maig, a les 19 hores davant les delegacions del govern
Alacant. Plaça de la Muntanyeta, 6
Barcelona. C/ Mallorca, 278
Castelló. Pl. Mª Agustina, 6
Eivissa. Passeig Marítim, Casa del Mar
Girona. Avinguda 20 de Juny, 2
Lleida. Plaça de la Pau, 1
Maó. Plaça Miranda, 22
Palma. c/de la Constitució, 4
Saragossa. Plaça de Nuestra Señora del Pilar, s/n
Tarragona. Plaça Imperial Tarraco, 3
València. c/ Colom, 60



18 de maig 2013

Rigau denuncia que la LOMCE fereix greument l'autogovern de Catalunya i la dignitat institucional

"La titular d'Ensenyament afirma que “no és una llei pedagògica, és una llei recentrealitzadora”
La consellera adverteix que el ministeri ara ja manté competència en dues comunitats autònomes que no han millorat els resultats
L’aprovació de la llei “representaria un atac frontal a l’Estatut i a la LEC i de manera singular i important al model lingüístic”
“És una llei predemocràtica, que ens situa abans del decret del 81, en què vam rebre les competències en matèria educativa”
“Aquest projecte ha demostrat que l’objectiu del ministre d'espanyolitzar els alumnes era seriós”
(...)
Més informació a premsa.gencat

COMUNICAT URGENT DEL COL.LEGI DE BELLES ARTS SOBRE LA LOMCE

COMUNICAT - LOMCE

A l'atenció dels col·legiats i col·legiades i en especial als que us dediqueu a la docència.

Benvolguts/des:

Us volem informar de que portem mesos treballant en la lluita contra el projecte educatiu del Ministerio de Educación. Hem fet dues visites al Ministeri i múltiples converses i reunions amb la Universitat, els sindicats i els partits polítics que tenen representació al Congreso de los Diputados.

Les notícies semblen que confirmen que avui mateix s'aprova al Consejo de Ministros l'avant-projecte de llei "LOMCE". Això vol dir que es convertirà en projecte de llei i que properament es debatrà al Congreso amb la majoria absoluta del Partit Popular.

Com ja sabreu, l'últim esborrany deixa l'educació plàstica i visual en un grup de matèries optatives d'OFERTA NO OBLIGATÒRIA. Això vol dir que ni els Governs de les Comunitats Autònomes ni els centres educatius estan obligats a incloure en la seva oferta de matèries, en el seu projecte curricular i pedagògic. La primera conseqüència serà l'eliminació d'un gran nombre de places de DIBUIX, l'eliminació de la innovació educativa, de l'educació integral, i a continuació es potenciarà la mediocritat educativa que promou aquesta llei.

Des del COLBACAT hem fet el que hem pogut, gràcies al vostre suport. Ara hem de confiar en que le institucions, els sindicats i sobre tot, els partits polítics amb els que hem treballat, defensin al Congreso les nostres esmenes de supervivència, tot i que finalment serà la pròpia societat la que acabarà decidint el seu futur.

Avui mateix enviarem al Ministre Wert el document que hem elaborat amb els principis, esmenes i suports* que hem obtingut.

Gràcies a tots i totes pel vostre suport.


Antonio Aguirre Pacheco
Degà 


COL·LEGI DE DOCTORS I LLICENCIATS EN BELLES ARTS I PROFESSORS DE DIBUIX DE CATALUNYA
(COLBACAT) 

C/ Diputació, 294 2n 2a
08009 Barcelona

Telf. 93 317 96 84 - Fax 93 302 21 67

Correus electrònics: 

colbacat@colbacat.cat
colbacat@me.com

Web:
http://www.colbacat.cat

CATALUNYA NORD, BRESSOLA, FESTA CATALANA

BRESSOLA. CATALUNYA NORD: http://www.vilaweb.cat/noticia/4116173/20130518/festa-bressola.html

CATALUNYA NORD: http://www.vilaweb.cat/catalunyanord

Expulsat del ple de Montcada per haver dit 'País Valencià'

"El vet del PP al nom 'País Valencià' també s'ha traduït aquesta setmana en l'expulsió d'un veí de Montcada (Horta Nord) del ple d'aquesta setmana. El batlle, Juan José Medina Esteban, el va fer fora per haver dit 'País Valencià' a un regidor que es referia a la 'Comunitat Valenciana'. La decisió del batlle va empènyer els regidors de l'oposició a aixecar-se i abandonar el ple com a símbol de protesta. (...)".
Més informació a VilaWeb

MOBILITZACIONS CONTRA LA LLEI WERT

"Les Trobades, primera mobilització contra la Llei Wert, arriben a l'equador aquest cap de setmana, amb actes a Guardamar de la Safor i a València.
Milers de xiquets mestres i pares participaran aquest cap de setmana en les Trobades d'Escola en Valencià. Les trobades arriben aquest cap de setmana a l'equador de totes les que es fan aquesta primavera, a Guardamar de la Safor (programa) i a València (programa) i esdevindran segurament la primera resposta de la comunitat educativa a la polèmica Llei Wert.

Fins ara s'han celebrat nou trobades i encara en queden vuit més fins al 15 de juny, quan Faura faci l'última. Ja hi han tingut mes de cent mil assistents. (...)"
Més informació a VilaWeb




















"Sí al valencià. No a la LOMQE" és el missatge que presideix les Trobades de Guardamar de la Safor i València".


Espanya expulsa Noureddine Ziani

"El Ministeri de l'Interior espanyol va expulsar ahir sota l'acusació de difondre el salafisme i haver col·laborat en el passat amb els serveis secrets del seu país d'origen.
Noureddine Ziani va ser detingut per la policia a última hora de la tarda quan es trobava al despatx d'un notari de Barcelona signant poders a la seva dona, Atiqa Bouhouria Moulay Meliani, per si li expulsaven. La detenció es va produir molt poques hores després que el secretari d'Estat de Seguretat, Francisco Martínez, signés a la tarda d'aquest dijous l'ordre d'expulsió definitiva. (...)
Més informació a llibertat.cat

CLAM POPULAR PER LA INSUBMISSIÓ A LA LLEI Wert

"Ahir al migdia el consell de ministres espanyol aprovava el projecte de Llei Orgànica per Millorar la Qualitat Educativa (LOMCE), més coneguda com a LLei Wert. Amb aquesta aprovació, s'està generant un estat d'opinió en contra del projecte i s'estan fent crides a la desobediència com les les que ha fet la CUP i Somescola.cat.
Pel diputat de la CUP-AE, Quim Arrufat, cal "desobeir aquest despropòsit" i ha demanat a l'estat espanyol "que deixi, d'una vegada per totes, de legislar contra el poble català". "Aquesta llei no respon a criteris pedagògics, respon a les obsessions polítiques i espanyolitzadores del Partit Popular i posa en greu perill un sistema d'educació pública" ha conclòs Arrufat. (...)". Més informació a Llibertat.cat
CLAM: http://www.llibertat.cat/2013/05/clam-popular-a-la-insubmissio-de-la-llei-wert-21743
SOM ESCOLA: Entitats Cíviques i Educatives per l'Escola Catalana
CUP: http://www.llibertat.cat/2013/05/la-cup-crida-a-la-desobediencia-a-la-lomce-21736
VilaWeb: http://www.vilaweb.cat/noticia/4116412/20130518/clam-insubmissio-llei-wert.html

9 de maig 2013

Petició: Retirar el decret de plantilles pactat amb AXIA


Aquest decret serà l'estocada final a l'escola pública tal i com la coneixem. Perque aquest decret preveu, entre d'altres coses:
1.- Que el director dels centres educatius pugui escollir el professorat interí i substitut independentment del número d’ordre a la borsa de treball. Fomentant l'amiguisme i sobretot la desigualtat en l'accés a les vacants i substitucions. Ni el Consell Escolar del centre, ni els claustres, ni les AMPES podran fer res contra aquest poder de la direcció. Que passarà a ser el gestor de recursos d'una empresa. I el Consell Escolar tindrà a un claustre sotmés a les decisions de la direcció, i a unes famílies que poca cosa podran fent en el moment que aquest órgan serà merament consultiu.

2.-Classificarà els llocs de treball de les plantilles als centres d’una manera jeràrquica. Introduirà diferents categories laborals que permetran una selecció i retribució diferenciada que de passada incrementaran la desigualtat, la insolidaritat i la corrupció típics del sistema empresarial de gestió.

3.-Perque els alumnes seràn educats des de petits en una escola jerarquitzada on no tothom es igual i aquesta no es l'educació que volem per els nostres fills. Volem crear persones crítiques amb el poder que creguin que un altre món diferent del que ens indiquen des de les altes esferes es possible. No volem que l'educació dels nostres fills sigui tractada amb criteris empresarials de productivitat. L'educació no es pot quantificar amb criteris empresarials. Tracten de convertir l'Escola en una empresa, cosa totalment allunyada d'una educació pública que prepari els nostres fills i filles per optar a un futur digne i lliure.

Assemblea de personal docent i substituts

Assemblea Groga.

"Expertos de la Generalitat proponen prescindir de la mayoría de funcionarios"

"Expertos de la Generalitat proponen prescindir de la mayoría de funcionarios"




Solo policías, inspectores y figuras de autoridad mantendrían el estatus. El resto de empleados públicos serían laborales.

Notícia de El País.

ENLLAÇATS PER LA LLENGUA: ATAC AL CATALÀ PARLAT A LA FRANJA I A L'ARAGONÈS...

“Enllaçats per la Llengua” i "Plataforma per la Llengua" rebutgen el “LAPAO”
"La plataforma “Enllaçats per la Llengua” ha emès un comunicat informant que “Les entitats de tots el territoris que conformen la plataforma Enllaçats per la Llengua rebutgen frontalment l’aprovació de la nova llei de llengües que es durà a terme el pròxim dijous el Parlament aragonès, amb els vots del PP i del Partit Aragonesista (PAR). La nova llei afectarà tot el territori de l’actual Comunitat Autònoma de l’Aragó incloent, doncs, la Franja de Ponent.”
“Enllaçats per la Llengua” afegeix que “Per tal de mostrar el nostre rebuig a l’aprovació d’aquesta nova llei a l’Aragó, "Enllaçats per la Llengua" s’adhereix a la crida feta des de Som Països Catalans, a mostrar el total rebuig a les imposicions lingüístiques, així com també la voluntat de lluita per tal de mantenir la socialització de la llengua a la Franja.” i que “Per això, proposem que durant tot el dijous 9 de maig fem servir els hashtag #CatalàAlaFranja i concretament,a les 11.00 h i de 18.00 h a 19.00 h, el fem Trending Topic.”
D'altra banda, la Plataforma per la Llengua informa mitjançant la seva web que la nova llei de llengües de l'Aragó vulnera la Constitució i els acords europeus signats per Espanya."

Vaga a l'ensenyament contra les retallades, la llei Wert i la LEC

"Aquest dijous hi ha convocada una vaga general de tota la comunitat educativa contra les retallades dels govern espanyol i autonòmics, contra la LOMCE (més coneguda com a Llei del ministre espanyol Wert que pretèn deixar el català com a llengua de segona categoria, i contra la LOMCE (la llei Wert) que pretén deixar al català com a llengua de segona categoria, però també vol segregar abans l'alumnat (limitant la funció social de l'escola de fomentar la igualtat d'oportunitats), donar diners públics a centres que separen nois i noies, fer direccions autoritàries, eliminar els consells escolars, deixar l'educació gratuïta en la primària i secundària, deixa la porta oberta a la privatització del batxillerat entre les més principals. La vaga s'ha convocat a tot l'estat espanyol. Al Principat han vulgut remarcar que la lluita contra la LOMCE és també la lluita contra la Llei d'Educació de Catalunya (LEC)."
Més informació a llibertat.cat.

 

El Departament vol continuar utilitzant la Mesa Sectorial per fer la pantomima que s'està negociant

Esborrany Decret Plantilles: Exigim la seva retirada

ESTIU 2013: DESTINACIONS 2013-2014 - GESTIÓ BORSA

1. Decret de plantilles i provisió de llocs de treball
El Departament vol continuar utilitzant la Mesa Sectorial per fer la pantomima que s'està negociant


Mentre la consellera i alts càrrecs del Departament fan una gira per explicar les "bondats" del Decret de plantilles i provisió de llocs de treball tot donant per fet que el resultat final del que proposen serà el mateix que la proposta inicial, s'ha iniciat el tràmit de passar el document per la Mesa Sectorial en el que és simplement un pas més en la cursa per tenir aprovat el Decret el primer trimestre del curs 2013-2014.

Ens trobem davant un document no negociable en els seus aspectes bàsics com la definició de llocs de treball i els procediments de provisió, les funcions de les direccions, aspectes referits a la supressió, transformació de llocs de treball i la remoció dels seus ocupants i a la superioritat jeràrquica en la llei i altres decrets del projecte de direcció sobre el projecte educatiu de centre, ja que aquell ordena orienta i vincula l'activitat del centre. Aspectes que es van parlar en mesa al 2008 com era preceptiu abans d'enviar la LEC a parlament i el Departament es va tancar en banda, no va recollir cap proposta sindical i va imposar els seu model de centre, de llocs i provisió en la LEC impedint d'aquesta manera qualsevol negociació posterior que no fos sobre qüestions col·laterals. Per tant ens trobem de nou amb unes convocatòries de mesa per cobrir un tràmit legal i impedir una  de les possibles vies d'impugnació a la representació sindical.

Els moviments del Departament, el bombardeig mediàtic, la presentació del Decret públicament a associacions com AXIA…, ja donen una idea prou clara que no pensen negociar res. Tal com diuen algunes thing thanks promotores del model de gestió empresarial de centres "és hora de donar el lideratge als directors". I simultàniament tot un cor d'acòlits defensors del model de gestió privat els aplaudeixen davant la mirada esporuguida d'un professorat que veu com es converteix, un cop més, en el culpable principal del fracàs escolar al nostre país. Algun mitjà ha arribat a distingir entre aquests professors i professores posats a dit i els professors i professores de formació "tradicional". Ja se sap "tradicional" vol dir antiquat, obsolet, dolent en definitiva, en contraposició a "modern", que vol dir nou, innovador, bo en definitiva. Tot plegat, es tracta d'engalipar la societat amb el "perfum embriagador" que, així, triant els "bons professionals" un senyor o senyora que mana i que, per tant, sap el que fa, s'aconseguirà l'èxit del nostre alumnat.

USTEC·STEs, davant d'aquesta situació i per coherència amb el nostre posicionament històric (no vàrem signar el PNE, vàrem promoure quatre vagues contra la LEC, ens hem oposat als decrets de direcció i d'autonomia de centres, contra els quals estan admesos a tràmit davant del Tribunal Suprem els corresponents recursos de cassació presentats pel nostre sindicat…), hem demanat al Departament la retirada d'un Decret que busca aniquilar la democràcia als centres i deixa la confecció de les plantilles i la definició dels llocs de treball en mans de l'administració a través de les direccions, a les quals permet de triar i remenar també en la borsa d'interins. Traient de forma definitiva les plantilles docents de la negociació col·lectiva i obrint d'aquesta manera una porta a la perillosa desigualtat entre centres i en conseqüència contribuir a la desigualtat d'oportunitats de l'alumnat.

En aquest context, USTEC·STEs ha començat el debat del decret a les meses dels dies 2 i 6 de maig tot reiterant que ha estat elaborat al marge del professorat i dels seus representants des dels inicis d'aquest curs i que, tant per raons formals com pel seu contingut, en demanem la retirada.

USTEC·STEs ha deixat ben clar que els llocs de treball d'un centre educatiu han de ser llocs ordinaris i que les especificitats s'han de cobrir amb formació del professorat a càrrec del Departament, que n'és el responsable. Curiosament, un Decret que parla de llocs ordinaris amb requisits addicionals, de llocs específics i de llocs de provisió extraordinària no parla enlloc de l'obligació del Departament de formar el seu professorat. És evident que el que interessa a la consellera no és pas la millora de la docència sinó el canvi de model de gestió. El pas previ a la privatització de l'ensenyament.

USTEC·STEs, en aquesta línia argumental, ha demanat que els llocs de treball es proveeixin només en dos tipus de concursos, l'estatal i l'autonòmic, amb principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat i que, per tant, s'adeqüin a la normativa vigent i tinguin totes les garanties de no ser recorreguts administrativament o judicialment. Alhora ha exigit el compromís de l'Administració d'establir un pla de formació dirigit a tot el professorat,  incloent-hi el professorat interí i substitut, que serveixi per actualitzar la qualificació professional.

USTEC·STEs ha manifestat clarament el seu desacord amb els criteris de remoció del professorat del seu lloc de treball tant per avaluació negativa del compliment del lloc com per manca manifesta de competència docent, que pot arribar a suposar la pèrdua del complement específic. És inacceptable la indefinició que arrosseguen aquests criteris esmentats en el Decret, ja que poden comportar autèntiques arbitrarietats i, fins i tot, perverses caceres de bruixes als centres.

USTEC·STEs també s'ha oposat, i n'ha demanat la retirada, a la forma de provisió de llocs de treball destinats al professorat interí i substitut. Entenem que cal mantenir els criteris d'ordenació de la borsa per temps treballat i que el personal interí ha de tenir ple accés a la formació igual que la resta de professorat.

USTEC·STEs ha rebutjat l'anul∙lació de la identitat jurídica de les escoles rurals i la dilució de les seves estructures. Una proposta centralitzadora de les ZER que desvirtua el pacte de l'escola rural signat per USTEC·STEs l'any 1997.

USTEC·STEs s'ha declarat obertament en contra que les direccions puguin remodelar llocs de treball ordinaris amb requisits addicionals; ja que, en general, la polivalència va en detriment de la qualitat de l'ensenyament. Entenem que els llocs de treball que s'obtenen per concurs de trasllat corresponen a llocs d'especialitat i la seva provisió és més objectiva. A banda que la creació d'aquest tipus de llocs de treball suposarà l'excusa perquè l'Administració suprimeixi més llocs de treball als centres.

USTEC·STEs considera absolutament necessari redreçar els horaris lectius del professorat a 23 hores setmanals a primària i 18 a secundària i reduir les ràtios alumnes/grup i encetar un procés de negociació dels criteris per confeccionar les plantilles de cada centre en base a les seves necessitats per aprofundir en la qualitat de l'ensenyament i estabilitzar les plantilles docents, blindant-les a supressions o transformacions de llocs allunyades dels motius d'escolarització.

La Mesa Sectorial continuarà el dia 15 de maig i USTEC·STEs hi serà per portar-hi el nostre rebuig a aquest model de provisió que se'ns vol imposar i no deixarem d'informar el professorat de tot el que allí s'hi digui. Tanmateix, caldrà la mobilització al carrer i als centres per aconseguir la retirada d'aquest Decret i la finalització d'una política que, de mica en mica, ens arrabassa la democràcia dels dits.

2. Novetats adjudicacions d'estiu 2013-2014

Per a les adjudicacions d'estiu de les vacants del curs 2013-14 no entrarà en aplicació el Decret de provisió i plantilles que ara tot just es comença a "negociar".
Els principals canvis que hi ha són:
- La direcció decidirà quin propietari provisional o quina comissió de serveis es quedarà en el cas que hi hagi una reducció de vacants en un departament o especialitat en fixar un ordre en les confirmacions (sembla com si el Decret de provisió i plantilles se'l fessin a sobre...)
- En la resta de fases o desempats els propietaris provisionals passaran davant de les comissions de servei.
- En la concessió d'una nova comissió de serveis només s'adjudicaran destinacions de la mateixa especialitat que la del lloc on tenen la destinació definitiva o en propostes a aules d'acollida o USEE.
- Eliminen la prioritat del col·lectiu del funcionari de carrera amb la condició legal de disminuït reconeguda o que va superar les oposicions en el torn de reserva per a disminuïts. Tot i que mantenen per al personal funcionari de carrera la prioritat per adaptació del lloc de treball que dóna l'article 25 de prevenció de riscos laborals, per a  la qual s'haurà de fer instància presencial junt amb les peticions de centres i municipis que compleixen l'adaptació. Si es presenta la sol·licitud telemàtica individual es renuncia a l'adaptació del lloc.
- Eliminen la prioritat del col·lectiu interí amb la condició legal de disminuït reconeguda. USTEC·STEs ha exigit per a aquest col·lectiu el manteniment de la prioritat i que l'article 25 si s'aplica al funcionari de carrera en aquestes adjudicacions no només és d'aplicació al personal funcionari de carrera sinó a tot treballador/a encara que sigui del sector privat.
- Tot el personal interí que durant el curs actual 2012-2013 ha format part d'un equip directiu cessa al finalitzar el curs enguany i no podrà tornar-ho a ser de cara al curs vinent.
- Enguany l'únic tipus de centre que no demanes en consignar un codi de municipi o zona són els centres o aules de formació d'adults. En l'adjudicació d'ofici del funcionaris és possible assignar aquestes places de centres especials (CAEP, centres d'educació especial, llocs itinerants d'escoles rurals...) que en anteriors convocatòries calia demanar expressament amb el seu codi de centre.
Els terminis que tenen previstos són els següents:
Personal interí i substitut: del 22 de maig al 4 de juny de 2013 (que també serà període de modificació de dades de la borsa i termini de reclamació del número de barem)
Funcionari de carrera i en pràctiques: del 30 de maig al 13 de juny de 2013.
Personal acollit a l'article 25 de la Llei 31/1995 de prevenció de riscos laborals: del 24 de maig al 14 de juny de 2013.
Propostes de direccions: del 17 de juny al 2 de juliol.
El Departament preveu que surti la resolució provisional de les adjudicacions a mitjan juliol i la definitiva cap a finals.

Així està el pati!

Atentament.

Ismael Àvila
Ustec·Stes

7 de maig 2013

Signatures contra el decret de plantilles pactat amb AXIA/ DECRET ON LA DIRECCIÓ ESCOLLIRÀ EL 50% DELS FUNCIONARIS i resta d'interins

https://www.change.org/es/peticiones/departament-ensenyament-generalitat-de-catalunya-retirar-el-decret-de-plantilles-pactat-amb-axia?utm_campaign=mailto_link&utm_medium=email&utm_source=share_petition


Apa que les declaracions de l´ex presidenta de la FAPAC també tenen tela.

 «No podem permetre que els centres siguin cementiris de dinosaures».  Font:
http://www.sindicat.net/n.php?n=18405


Comunicats de l´Assemblea Groga i Assemblea d´Interins i Substituts:

Els directors dels centres es converteixen en directius gràcies a la LEC i al seu desplegament en una proposta de Decret de Plantilles que es presenta el proper 6 de maig a les 10:30 al Departament d'Ensenyament.

Aquest esborrany preveu entre d'altres coses:
Que el director dels centres educatius pugui escollir el professorat interí i substitut independentment del número d’ordre a la borsa de treball. Fomentant l'amiguisme i sobretot la desigualtat en l'accés a les vacants i substitucions. Ni el Consell Escolar del centre, ni els claustres, ni les AMPES podran fer res contra aquest poder de la direcció.
Classificarà els llocs de treball de les plantilles als centres d’una manera jeràrquica. Introduirà diferents categories laborals que permetran una selecció i retribució diferenciada que de passada incrementaran la desigualtat, la insolidaritat i la corrupció típics del sistema empresarial de gestió.
Axia és l'Associació de Directius de l’Educació Pública de Catalunya va ser fundada l'any 1999 amb l'objectiu d'esdevenir un grup de pressió, un lobby, cap els partits polítics catalans per tal d'influir en l'aprovació de lleis i mesures de “professionalització” de les direccions i de la gestió privada dels centres. Axia no són tots els directors de centres públics, segurament la majoria de direccions no estan d'acord amb aquest esborrany de decret.

Només algunes direccions que s’han format sota criteris ultraliberals i conservadors, que mantenen fortes connexions amb el Departament d'Ensenyament i que tenen l’objectiu de privatitzar, precaritzar i esporuguir als treballadors de les escoles públiques per empitjorar les seves condicions de treball. Entre d'altres coses.

A la Sanitat catalana ha funcionat el mateix model gerencial i professionalitzador dels centres públics (CAP, Hospitals, etc). I el resultat ha estat que milers de milions d'euros en els darrers anys s'han escolat cap a empreses privades (Consorcis, fundacions i empreses externes que s'han forrat amb els diners públics).

Des de l'Assemblea Groga i l'Assemblea d'Interins i Substituts pensem que donar poder a les direccions per triar les plantilles és un dels molts graons que fan avançar les escoles cap a la opacitat en la gestió dels pressupostos. El que realment s'amaga darrera de les direccions professionals i el decret de plantilles és la privatització dels serveis públics. I la desigualtat en l'accés a l'escola pública. L'educació i els recursos destinats ales escoles han de ser iguals per tots els centres educatius. I gestionats amb transparència i eficàcia i controlats pel Parlament i pels Consells Escolars. En què hi tenen representació les AMPES els alumnes i el professorat. Un Consell Escolar d'altra banda a qui pretenen buidar amb la LOMCE, de les seves funcions de supervisió i participació democràtica.
"Departament ensenyament Generalitat de...": "Perque volen establir un model privat a l'ensenyament públic..ara potser haurem de dir "si buana" a la direcció.
https://www.change.org/es/peticiones/departament-ensenyament-generalitat-de-catalunya-retirar-el-decret-de-plantilles-pactat-amb-axia?utm_campaign=mailto_link&utm_medium=email&utm_source=share_petition










http://www.facebook.com/l/VAQFixzRJ/https%3A%2F%2Fwww.change.org%2Fes%2Fpeticiones%2Fdepartament-ensenyament-generalitat-de-catalunya-retirar-el-decret-de-plantilles-pactat-amb-axia